اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته چیست؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:44

در مراکز عمومی و پرتردد مانند مترو ، خیابان ها، پاساژ ها ، ادارات و سازمان های بزرگ  ، بیمارستان ها و .. معمولا از تعداد زیادی دوربین مداربسته ، جهت رویت وقایع استفاده میشود .این دوربین ها به دسته های 16 یا 32 تایی گروه بندی شده و در مانیتوری مجزا نمایش داده میشود.

فرض کنید در بیمارستانی 128 دوربین مداربسته نصب و راه اندازی شده است و به لحاظ حساسیت و اهمیت موضوع ، باید به صورت 24 ساعته تصاویر مشاهده شود .

هر اپراتور میتواند به 2 مانیتور نگاه کند در هر مانیتور  32 تصویرنمایش داده میشود   بنابراین برای این تعداد دوربین نیاز به 2 اپراتور با 4 مانیتور است.

معمولا برای نمایش این تصاویر از دو یا سه سایز مانیتور استفاده می شود .

در مانیتور های بزرگتر تصاویر 16 یا 32 تایی نمایش داده میشود و در مانیتور های کوچکتر تصویری که اهمیت بیشتری دارد به صورت تکی نمایش داده میشود .

فرض کنید اپراتوری در حال مشاهده 32 تصویر همزمان دوربین مداربسته است و در تصویر شماره 5 اتفاقی می افتد .اپراتور میتواند به سرعت تصویر  شماره 5 را در مانیتور 20 اینچی که روی میز اوست ، واضح تر و بزگتر و نزدیکتر مشاهده نماید.

همچنین اپراتور در اتاق مانیتورینگ میتواند لنز دوربین مداربسته زوم دار را حرکت دهد و تصویر را بزرگ نماید.

در دوربین های چرخان یا اسپید دام ، اپراتور در اتاق کنترل مرکزی میتواند جهت دوربین را تغییر دهد و آنها را بچرخاند .روی حالت دستی و یا اتوماتیک قرار دهد .

همچنین می تواند مانیتور های طبقات دیگر را مدیریت کند .یعنی در ساعاتی خاص اجازه مشاهده تعدادی از تصاویر دوربین های مداربسته را به نگهباتی یا قسمت های دیگر بدهد .

با توجه به اینکه ساعات طولانی را اپراتور باید در این اتاق سپری کند ، بنا بر این باید از لحاظ رفاهی و راحتی و آسایش به نحوی باشد که از کیفیت کار او کاسته نشود.

صندلی راحت ، دما و تهویه مناسب اتاق  فضایی برای خواب و استراحت و… باید درطراحی اولیه در نظر گرفته شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته,